Sunday 20 February 2011

CiNte Tu aPe eK??..cINte Tu MaCamNe???...


Cinta x pernah memnta,always memberi, cinta membwa penderitaan,tapi tak pernah berdendam,tak pernah membalas dendam.Di mana ada cinta di situlh ada kehidupan,n kebencian membawa pada kemusnahan. 


Allah memberi kita 2 kaki utk berjalan,2 tangan utk memegang,2 telinga utk mendengar n 2 mata utk melihat.Tapi mengapa Allah menganugerahkan sekeping hati pd kita?Ni sebb Allah telah memberikan sekeping lagi hati lagi pada seseorang untuk kita mencarinya. Itulah namanya Cinta.

Ada 2 titis air mata mengalir di sebuah sungai.1 titis air mata tu menyapa air mata yang 1 lagi, "Saya air mata seorang gadis yg mencintai seorang lelaki tetpi telah kehilangannya. Siapa awk pula?". Jawab titis air mata ke2 tu," Saya air mata seorang lelaki yang menyesal membiarkan seorang gadis yang mencintai saya berlalu begitu sahaja.

" Cinta sejati adalah ketika dia mencintai orang lain, dan kita masih mampu tersenyum, sambil berkata. saya turut bahagia untuk awak.If kita mencintai seseorang, kita akan sentiasa mendoakannya walaupun dia tak berada disisi kita. Jangan sesekali mengucapkan selamat tinggal if kita masih mahu mencuba. Jgn sesekali menyerah if kita masih merasa sanggup. Jgn sesekali mengatakan kita tak mencintainya lagi if kita masih tak dapat melupakannya..


Perasaan cinta itu dimulai dari mata, sedangkan rasa suka dimulai dari telinga. Jadi if kita mahu berhenti menyukai seseorang, cukup dengan menutup telinga. Tapi bila kita cuba menutup mata dari orang yang kita cintai, cinta itu berubah menjadi titisan air mata dan terus tinggal dihati kita dalam jarak waktu yang cukup lama.


CINTA SEJATI ialah kasih Allah pada HAMBANYA. Kasih murni ialah kasih ibu bapa pada ANAKNYA. Kasih saudara masa BERADA. Kasih sahabat masa BINASA. Kasih suami isteri SEPENANGGUNGAN. Kasih orang menaruh HARAPAN. 

Jangan mencintai seseorang seperti bunga, kerana bunga akan mati if musim berganti. Cintailah seseorang seperti sungai, kerana sungai mengalir selamanya. Cintailah seseorang itu atas dasar siapa dia sekarang dan bukan siapa dia sebelumnya. 

Hati-hati dengan cinta,sebab cinta juga dapat membuat orang SIHAT menjadi SAKIT, orang GEMUK menjadi KURUS, orang NORMAL menjadi GILA, orang KAYA menjadi MISKIN, RAJA menjadi BUDAK,if cintanya itu disambut oleh PENCINTA PALSU. 


p/s:Hati2 dengan penyakit CINTA.... =P



No comments:

Post a Comment