Wednesday 9 March 2011

AkU hAnyA wAnitA biAsA..


Pada kamu yg akan menjadi peneman hidup syiera kelak..
Terima kasih coz telah memilih syiera di antara ribuan bidadari di luar sana yg siap untuk kaum pilih.. Padahal kamu tau, syiera hanya wanita biasa, yg sangat jauh dari sempurna.
sebabnya syiera ingin kamu tau,syiera bukan wanita yg sempurna,syiera banyak kekurangan.
ketahuilah..

Kepada kamu yg akan memilih syiera kelak..
syiera x sebijak Khadijah,coz syiera nk kamu tahu,syiera blh je berbuat salah n mnyakitkan hati.syiera mohon padamu, bijaklah dalam menghadapi syiera, jangan marah pada syiera, nasihatkn syiera dengan baik coz bagi syiera kamulah pemimpin, x akan berani syiera bangkang padamu..

Duhai kamu yg akan memilih syiera kelak..
Ingatlah,x selamanya syiera dapat nmpak cantik di matamu, ada kalanya syiera akan begitu kusam n mungkin hodoh. Mungkin coz syiera sibuk kat dapur, ciapkan makan untuk kamu n angel2 kita nanti insyaAllah. . .
Atau mngkin seharian syiera harus menyerikan istana kecil kita, agar kamu n angel2 kita dapat tinggal dengan nyaman dan sihat. Mungkin syiera x sempat berhias untuk menyambut kamu pulang keje.. Ataukah kamu akan nmpak syiera tersenguk-senguk saat mendengar keluhan dan cerita kamu, bukan sebab syiera x suka menjadi tempatmu meluahkan segala rasamu, tapi sebab mungkin semalam saat kamu tertidur dengan nyenyak, syiera x tidur coz mungkin harus menjaga angel kecil kita yang mungkin demam n syiera tau kau letih mencari rezeki untuk kami maka x ingin syiera mengusik sedikit pun tidurmu..
Jadi if esok pagi kamu nampak syiera letih n ada lingkaran hitam di mata, tetaplah tersenyum pada syiera coz kamu adalah kekuatan syiera..

Pada kamu yg menjadi nahkoda dalam hidup syiera kelak..
syiera x sesabar Fatimah, ada kalanya mungkin kamu akan nampak syiera marah, menangis dan hilang kawalan, bukan sebab syiera melawan padamu, tapi syiera hanya wanita biasa, syiera juga nak tempat untuk meluahkan rase di hati, tempat untuk melepaskan penat n mungkin saat itu syiera x jumpa kamu, atau kamu begitu sibuk dengan kerja, maka bersabarlah,yg syiera harapkan hanya pelukan dan belaianmu..
sebab bagi syiera kamu adalah titisan embun yg mampu memadamkan segala resah syiera..
Atau mungkin ada kalanya tangan syiera akan mencubit n memukul perlahn si kecil coz lelah n penat di tambh rengekannya yg x habis-habisnya. Sungguh bukan sebab syiera ingin menyakitinya, tapi kadang syiera kehabisan cara untuk menenangkan hatinya. Maka jangan marah coz telah menyakiti buah hati kita, tapi cukup kau usap kepala syiera n bisikkan kata sayang di telinga syiera, coz dengan itu syiera tau kau selalu menghargai semua yg syiera lakukan untuk keluarga kita n kau akan menemukan syiera menangis menyesali perlakuan syiera pada angel kita n syiera akan merasakan ribuan kali rasa sakit dari cubitan yg syiera mungkinn berikan padanya,n syiera akan janji x akan mengulanginya lagi..

Pada kamu yg menjadi imam dalam hidup syiera kelak..
syiera x secerdas Aisyah..
Maka jangan pernah bosan mengajari syiera,bimbinglah syiera ke arahNya, walau kadang syiera begitu bodoh, tapi jangan pernah letih mengajar syiera..
Jangan letih mengingatkan syiera untuk terus bersama menambah pahala dalam amalan2 sunnah..

Pada kamu yg menjadi kekasih hati n teman dalam hidup syiera..
bila kamu akan menemukan rambut syiera yg dulu hitam legam n indah, akan menipis n memutih. Kulit syiera yg bersih akan mulai kedut. Tangan syiera yg halus akan menjadi kasar..
n kau x akan menemukan syiera sebagai gurl ygncantik, yg kau pernah cakap puluhan tahun yg lalu.. Bukan gurl muda yg selalu menyenangkan matamu..
Maka jangan pernah berpaling dari syiera..
sebab 1 yg x pernah berubah, bahkan sejak dulu akan terus bertambah n kian menambah,iaitu rasa cinta syiera pada kamu..

Ketahuilah..
Tiap hari, tiap jam, minit n detik, telah syiera lalui dengan selalu jatuh cinta pada kamu..
Maka, cintailah syiera, dengan apa adanya..
Jangan berharap syiera menjadi gurl yg sempurna..
syiera hanya wanita biasa..
Yg tercipta untuk kamu dengan izin NYA. . . .
 
p/s:LISTEN to ur HEART. . .coz even it's on a LEFT side...it's always RIGHT...
 
 

No comments:

Post a Comment